MundoMax Shuts Down, Gets Sued

Kolumbijski gigant medialny RCN w świecie amerykańskiej telewizji hiszpańskojęzycznej zakończył działalność zaledwie 18 miesięcy po jej rozpoczęciu, jako sieć nadawcza MundoMax zakończyła działalność 30 listopada. 30.

MundoMax narodził się z popiołów poprzednika Hispanic-market oferty MundoFox, który Fox International Channels uruchomiony w sierpniu 2012 roku i zamknięty pod koniec lipca 2015 roku. Koniec sieci jest kulminacją miesięcy plotek i spekulacji dotyczących jej kondycji finansowej i tego, czy uda się jej dotrwać do końca 2016 roku. Takie rozmowy rozgorzały w październiku, kiedy nastąpiła druga runda zwolnień.

Potem, na początku listopada, konkurencyjna sieć Estrella TV ogłosiła, że podpisała się na dwóch filiach MundoMax – KGMC we Fresno, Calif. należącym do Cocola Broadcasting; i podkanale WXCW w Fort Myers-Naples, Fla. należącym do Sun Broadcasting.

Jeszcze kierownictwo MundoMax milczało na temat gadaniny aż do 22 listopada. To wtedy list do „kolegów i przyjaciół” został rozprowadzony przez MundoMax prezesa i dyrektora finansowego José Molina, że adresowane miesięcy dyskusji w całej Hispanic mediów i krajobrazu reklamowego bez ogródek potwierdzając, że koniec był blisko – bardzo blisko.

„Jesteśmy w końcowej fazie likwidacji naszej sieci partnerskiej,” Molina powiedział.

Największy oddział MundoMax na Zachodnim Wybrzeżu, KWHY Meruelo Group w Los Angeles, będzie kontynuował nadawanie hiszpańskojęzycznych programów jako niezależna stacja.

Największy oddział MundoMax na Wschodnim Wybrzeżu, WGEN Valorem S.A. w Miami, natychmiast przełączył się do sieci Azteca América. Jest to ogromny impuls dla Azteca, który wcześniej widział swoje programy prowadzone na WPMF-CD w Miami i zależne od Comcast dla kluczowych dystrybucji DMA.

Jako MundoFox, sieć starała się wyrzeźbić niszę z hiszpańskojęzycznych programów, które odbiegają od telenowel ciężkich fare znaleźć na dwóch największych sieci nadawczych, Telemundo i Univisión.

Oprócz Family Feud stylizowane cotygodniowe gry nocne show 100 Latinos Dijeron, MundoFox walczył, aby uzyskać znaczną widownię. Reklama następnie stała się trudniejsza perspektywa, biorąc pod uwagę niskie oceny sieci.

RCN zamiatał w latem 2015 roku z dużymi nadziejami i aspiracjami, że jego ogromny sukces w Kolumbii może przynieść co najmniej lidera niszowego w USA.

To okazało się trudniejsze niż wyobrażano sobie, jak trudny klimat reklamowy w połączeniu z ogromnym przesunięciem widowni do Telemundo doprowadziło MundoMax szukać w Europie nowych sposobów, aby przyciągnąć publiczność. Wśród kluczowych programów, które MundoMax oferował w swoich ostatnich dniach były turecki import Suleimán, El Gran Sultán i grecka opera mydlana Brousko, ebrios de amor.

While WGEN szybko rozwiązał natychmiastowy problem programowania z przejściem sieci, która była stosunkowo bezproblemowa, nie może być kamienista droga przed RCN i jego byłego Chicago affiliate, WOCK-CD.

On Nov. 29, właściciel WOCK, KM LPTV Of Chicago-13, pozwany MundoMax i RCN’s U.S. zależnej w U.S. District Court dla Central District of California za naruszenie umowy, naruszenie przymierza dobrej wiary i uczciwego obrotu i fałszywej obietnicy.

Według właściciela WOCK, MundoMax zgodził się być stacja wyłącznym przedstawicielem handlowym dla krajowych sprzedaży spotów podczas czteroletniej kadencji, która rozpoczęła się w dniu 1 sierpnia 2012 roku, z MundoFox i trwała do 31 lipca 2016 roku, z MundoMax przejmując odpowiedzialność za umowę. Warunki umowy przewidywały, że sieć zapłaci stacji co najmniej 600 000 dolarów rocznie za przychody z krajowej sprzedaży reklam, z kwartalnymi płatnościami dla KM LPTV Of Chicago-13 w wysokości 150 000 dolarów.

Właściciel WOCK twierdzi, że kwartalne płatności ustały wraz z przejściem z MundoFox do MundoMax, i że jest winien w sumie 450 000 dolarów, odzwierciedlając płatności należne 1 listopada 2015 r.; 30 maja 2016 r.; i 30 sierpnia 2016 r., odpowiednio.

Jednakże roszczenie może nie utrzymać się w sądzie. KM LPTV opiera swoją sprawę na 2014 zmienionej umowy zatwierdzonej przez ówczesnego prezydenta Ibra Moralesa, który dałby WOCK „różnicę między rzeczywistym krajowym przychodów ze sprzedaży reklam zaksięgowanych w takim kwartale i 150.000 dolarów,” jeśli kwota przychodów przyjść poniżej 150.000 dolarów. MundoMax zaksięgował 0 USD krajowych przychodów ze sprzedaży reklam w drugim, trzecim i czwartym kwartale czwartego roku obowiązywania umowy.

Sednem sporu jest to, czy „różnica” między 0 USD a 150 000 USD to rzeczywiście 150 000 USD.

Tymczasem KM LPTV argumentuje również, że MundoMax zgodził się przekazywać KM LPTV do 150 000 USD rocznie w drugim, trzecim i czwartym roku obowiązywania umowy na wydatki marketingowe. KM LPTV udokumentowała i zażądała 37 500 USD zarówno za trzeci, jak i czwarty kwartał czwartego roku obowiązywania umowy. Jednak MundoMax nie zaliczkował 75 000 USD na rzecz KM LPTV, twierdzi.

Z procesem z udziałem ławy przysięgłych żądanym przez powoda, KM LPTV odniósł się do wszelkich pytań dotyczących zobowiązań MundoMax po zamknięciu MundoFox, zauważając, że w dniu lub około 28 lipca 2015 r., RCN nabył 50% sieci, której nie był właścicielem, od Fox International Channels. Tak więc, MundoMax jest odpowiedzialny za umowy podpisane przez MundoFox „ponieważ MundoMax jest po prostu nową nazwą dla tej samej korporacji z ograniczoną odpowiedzialnością”, rodzic WOCK contended.

Also at issue is the compensation KM LPTV says is due by MundoMax for airing its programming during the last three quarters of its affiliation agreement and for programme promotion during the final two quarters of the pact.

„Rozsądna wartość nadawania programu MundoMax na stacji i pracy promocyjnej w tych okresach czasu wynosi co najmniej $525,000”, twierdzi KM LPTV.

KM LPTV Of Chicago-13 jest reprezentowana przez Belindę Vegę i Gerarda Foxa z Gerard Fox Law z siedzibą w Los Angeles.

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.